perjantai 20. heinäkuuta 2012

Lisää Alastaroa

To 19.7

Päivä Meni ajon puolesta todella nihkeästi vaikka pyörä kerrankin toimi hienosti. Ei pätkinyt virtoja ollenkaan ja aikaisemmin manattu pikakaasun "kenguruloikkakin" loisti poissaolollaan. Eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä se katkoi virtoja kokoajan vähäsen ja kallistaessa kaasun avauksessa se vain tuntui kriittisimmältä. Tiedä häntä.. mut nyt ei pätki eikä vikavalot pala...

Kroppa vaan alkoi pistään vastaan ja kierrosajat pyöri 1.35-1.38 joka paljon huonompi kun vertaa keskiviikkoon. Toki osasyyllinen on se että siinä vikaa etsiessä en muistanut/jaksanut enää renkaita pohtia ja takanen oli jo to aamulla kummastakin laidasta kulutusmerkeillä. Ei se mitään lipsunut, mutta sellainen jännäys oli päällä kokoajan.. Kaikenkaikkiaan paska päivä ajon kannalta. tuntui et ennätykset paukkui ja tulos oli -5s vaikka latua oli....

Illalla sitten vaihdoinkin toisille vanteille slicksit. Eteen dunlopin hardin ja taakse pirellin softin. Vähän jännäsin että uskaltaako niillä ajaa ja jätin toisille vanteille supercorsat varuilta. Siinä kun paketin sai kasaan ja kamat kärryyn kello olikin jo yli 11. Taas jäi unet vähiin...

20.7

Aamulla ihan koomassa kohti Alastaroa.. Alkaa väsymys jo painaan. Vähän ennen auraa kun 0.4l kahvia lipittänyt tajusin että taas on mahtava ilma :) Radalle ja perus rutiinit. Vähän myöhässä olin ajajakokouksesta ja en siinä sit viitsinyt alkaa enää kyseleen ryhmänvaihtoa, eli ajelin sitten keskiryhmässä. No ajatus oli muutenkin vähän rauhallisemmin ajella...

No sen tietää miten siinä käy. Hymy korvissa ajelin sileillä ja pitoa ja hallittavuutta tuntui olevan vaikka kuinka (ihan korvien välissä koko juttu). Ajo tuntui luistavan ja ohitella sai vähintäänkin kiitettävästi. Todella mielenkiintoista etsiä erinlaisia linjoja joilla pääsee kilosten ohi kun niitä ei millään suoralla pääs ohi vaikka kuinka tulisivat mutkassa vastaan. Huomasi kyllä että monta mutkaa voi ajaa aika samaa vauhtia täysin erinlaisilla linjoilla. No olipa kerrankin päivä ettei kukaan ajanut ohi (poislukien starttiharjoitus mistä myöhemmin).

Roikkumista kans harjoittelin ja nyt siinä oli jo jotain järkeäkin. Penkissä ja tankissa oleva solukumi antoi ihan eri mahikset roikkumiseen kun asento ei muuttunut kesken mutkan ja aiheuttanut huojumista jne. Ongelmana tuntui vain olevan että pää et tahdo tajuta koska saa kaasun avata täysille kun mopo eri kulmassa tms.. hankala selittää. Mutta kyllä toi roikkuminen se juttu. Antaa eri hyvät mahikset linjoihin ja saa paljon jyrkemmin ottaa mutkia ja pääsee aikasemmin kaasulle..

Kuudelta olikin sitten starttiharjoitus ennen nopean ryhmän ajoa. Hitto. Sehän se vasta mahtavaa olikin. Siihen voi jäädä koukkuun enkä malta odottaa sunnuntaita et pääsee kokeileen kisaamista. Ihan "unohdin" että se oli vain starttitreeni ja jäin ajamaan muutaman kiekan vielä päälle kun oli niin mukavaa vääntöä isolla ryppäällä siinä mihin satuin ajamaan :) Startti oli hidas, mutta jopa pari pääsin kuittaamaan kun vain uskalsin sinne sekaan mennä.

Kaikinpuolin päivä oli mahtava ajamisen kannalta, vaikka välissä tulikin sadekuuro ja parin tunnin tauko. Jotain kertoo se, että vaikka suunnilleen joka kierroksella oli enemmän tai vähemmän ohitettavaa niin ajat oli siellä 1.33-1.37 haarukassa eli paremmat kun edellisenä päivänä vapaalla ladulla. Takaslicksi menikin sitten ihan raadoksi ja tänään oli taas tiedossa rengashommia...

Nyt on kohta puoliyö ja mopossa on uudehko sc2 pirellin silee alla ja toisella vanteella dunlopin mediumi sunnuntaille. Jos sitten huomenna ajoissa nukkumaan että ois sunnuntaina virkeänä.

näissä tunnelmissa uni kutsuu. Suuret kiitokset radalla olleelle Trumppa-kuskille jolta löytyi numerot mun mopoon. En siinä koomassa/härdellissä tajunnut ees nimeä kysyä:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti