keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Alastaro 18.7


Ei menny niinku strömsössä tänään... Eka setillä vikavalo ja varikolle, sama toisella... kolmannella sit sammu lennosta mut pääsin varikolle... Samaan tyyliin koko päivä kuuteen asti kunnes ajokamat päällä mopo lähtövalmis ja ei kapineessa virtaa.. Ja noilla kaikilla seteillä kaasukahvan kumi valui alaspäin.. pääsuoran ja palmasin jarrussa piti pakittaa sitä kohti sammutusnappia.. kerran oli käytävä varikon kautta kun meinasi tippua.... Vitutuksen huipentuman jälkeen hikipäässä punnasin mopon kärryyn (jyrkkä ramppi jne tarkoitettu konevoimalla ajettavaksi). Kärryssä sit taas toimikin hyvin  Positiivista oli että kaiken härdellin seassa kierrosaika parani 1.38.1->1.32.2

No kamat nopeasti kasaan ja kotia tutkimaan. Tässä vaiheessa OLISI pitänyt muistaa että toi mopo on matalampi kun edellinen ja siksi kärryn kippi pitää löysätä ja pistää palikka väliin ennen kärryyn ajoa ettei jää katteesta/putkesta kiinni... No en muistanu.. Auran liikenneympyrässä sit koppikärryn kippi vaihto lastausasentoon kipinöiden saattelemana... Mopon paska pysyi paikallaan ja romut vaan seilas perään eli ei hätää. Matka jatkuu kotia kohden remppa edessä odottaen (kiinnostaa vitusti)


Siinä sit hätäpäissä tilasin uuden akun ja kahvakumit.. Siitä isäukolle isot kiitokset vaikkei hän todellakaan tykkää mun harrastuksesta. No siinä sitten tallilla purettiin muovit/tankki/ilmanputsarikotelo pois ja löytyi liitin mitä liikuttemalla moposta katos virta. Sen oikasun jälkeen kaasukahvan kumin vaihto ja taas mopo kärryyn ja odottaan huomista...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti