maanantai 17. kesäkuuta 2013

SM/PM Alastaro 15.6.2013

Koko sateisen alkuviikon oli kovaa jännäämistä ilmojen suhteen. Pahasti näytti, että sadekelin renkailla joutuu ensimmäisen testin tehdä kisassa. Ennusteet kuitenkin parani kokoajan viikonloppua kohden ja lauantai olikin lopulta erittäin hyvä ilman suhteen.

Koko homma oli aika lailla jännittävää alusta lähtien. Pikkasen eri meininki kun ratapäivillä. Varikolla eri täyttä ja jo paikan löytäminen leirille alkoi epäilyttämään kun nettikamerasta varikkoaluetta katseli ennen radalle lähtöä. No leiri saatiinkin lopulta pystyyn.


Ensimmäisenä edessä oli katsastus ja siellä todettiin pyörän olevan kunnossa.


Alla uudenkarheaa pehmeää dunloppia ja kaikinpuolin puitteet parhaan mahdolliseen tulokseen.  Muutama tunti jännäilyä ennen aika-ajoa ja siinä samalla tuli käytyä tutkimassa ratavarikko ja mistä sinne tullaan jne perusjutut. Nämähän eroavat alastarolla normaalin ratapäivän systeemeistä..

Aika-ajossa en ajatellut kovin isolla riskillä ajaa ja kävin ajamassa vain 6 kierrosta ja tulin senjälkeen kysymään kisavarikolta millasta aikaa kelloon oli tullut. Tarkoitus oli että jos alle 1.30 aika niin saa riittää. Muussa tapauksessa uudestaan radalle. Nopein kierros oli karvan yli 1.28 ja se oli ihan positiivinen asia. Siihen ne hyvät uutiset sitten loppuikin.

Avustajana ollut kaverini huomasikin sitten siinä että nyt on jotain vialla. Jarrusatula märkänä. Tarkempi tutkiskelu paljasti että toinen etuiskari tihkuu öljyä. Vähän ärräpäätä ja ei kun pilttuuseen tutkimaan. Vuotaahan se. Todettiin että stefa varmaan korkannut..... pyörä pukille, romut niskasta ja siinä sit vitutuksen noustessa oltiin aika hiljasta porukkaa....  Tässä vaiheessa homma oli siis paketoitu ja pistin foorumeillä yms päivitystä että se oli tämä kisa tässä.


No homma nyt ei kuitenkaan ollut vielä täysin paketoitu. Tuli soitto turusta ja tarjous jos kokeiltais saataisiinko stefa vaihdettua ennen kisaa. Pikainen päässälasku ja soitto stormille. Stefat löytyisi hyllystä ja liikekkin olisi auki vielä. Asentaja lähti hakemaan tarvikkeita, minä pakkasin pyörän pakuun ja jätin leirin varikolle. Vielä oli mahdollista ehtiä.

Vartin yli kolme auto hallilla ja pyörä purkuun ja työnalle. Noin puoli tuntia siitä iskarissa oli uusi stefa ja öljyt ja tolppa nipussa. Tässä vaiheessa näytti että hyvin ehtii. jopa 10-20min marginaaliakin...

Koepumppaus ja vuotaa taas! tässä vaiheessa tajuttiin, että liukuputki on irti siitä rungosta ja nesteet valuu sielä kierteestä ylöspäin. Peli oli pakko puhaltaa poikki. Aika vain yksinkertaisesti loppui ja kierre tarvii liimata ja antaa kuivaa ennen öljyjen lisäämistä...

Sitten olikin enää edessä soitto varikolle, että avustaja käy ilmoittamassa etten kisaan tule ja vie ponderin pois. Romu kasaan ja alastarolle keräämään varikolta romut pois.

Sen pituinen se.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti